woensdag 7 augustus 2013

Van stilstand tot full power in één moment.

Vroeg in de ochtend is deze reis begonnen.
De reis  verliep voorspoedig tot in Setubal zonder vertraging.
Eenmaal in de haven moesten we nog even langs de immigratie dienst. Maar aangezien de agent ook een paar Russische collega's ook had meegenomen van af het vliegveld. Die waren voor een ander schip maar hadden hun papieren niet echt op orde. Dus dat gaf wat vertraging.

Om 16:45 was ik aan boord, de kapitein die ik afloste heb ik ooit eens mee gevaren bij Wagenborg in mij ntijd als stuurman. Dat was een leuk weerzien. We hebben snel de overdracht gedaan want hij moest al weer snel naar het vliegveld.

Tijdens de vlucht van mij is er besloten om ook even langs Willemstad, Curaçao te gaan deze reis. 6 speciale stukken lading aan dek gaan we laden om daar af te leveren.
Dus was van mijn kant gelijk een hoop geregel.

Om 18:00 heb ik mijn eerste stukje mogen varen naar onze ligplaats. Gelukkig is het net als fietsen. Je verleert het niet.
Ik had een flinke aflandige wind. Maar dat was geen probleem met afmeren. Het ging allemaal gesmeerd en rustig.

Na het vershiften even in de papieren gedoken. De reis instructies doorgenomen en het nieuwe lading plan bekeken en met de stuurman een sjorplan gemaakt. Verder mijn tas uitgepakt en bedje opgemaakt. Zodat ik op tijd te kooi kan gaan.
Morgen maar weer verder met de voorbereidingen. Er is nog een hoop te regelen.
Maar eerst wordt morgen in het ruim geladen. Big bags cement. Daar zijn ze morgen wel de hele dag mee bezig. Het plan is om vrijdag te beginnen met de deklast.

Dan kan de reis echt beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten