woensdag 3 april 2013

Dat was Vyborg

Na een paar dagen internetische-afwezigheid ben ik er weer.
We lagen in Rusland en daar is internet-roamen aardig aannde dure kant dus ik heb internet even afgezet.

In Vyborg hebben we 5800 kubiekemeter aan gezaagd hout geladen voor Grimsby in Engeland.
Het laden ging allemaal op een slakkegangetje. Pakje voor pakje. We zijn in totaal 2.5 dagen bezig geweest.
Dat gaf mij de tijd om de einde-maand administratie te doen.
Datbis allemaal gelukt rnnkan met de eerste gelegenheid op de post naar het hoofdkantoor.

Verder was er innhet oosten van de Finse Golf nog een aardig pakje ijs te vinden.
Naar binnen toe hadden we begeliding van een ijsbreker.
Langzij komen in het ijs heb ik zelf voor elkaar gekregen.
Bij vertrek heeft een sleepboot het ijs rond ons schip losgevaren en een ijsbreker heeft ons naar buiten begeleid.

Nu hier in de Finse Golf valt het ijs op het moment reuze mee. Hele stukken openwater en daar waar ijs ligt zitten er vaargeulen in die door andere schepen zijn gemaakt.

Voorlopig een makkie dus.

2 opmerkingen:

  1. mooie plaatjes,geniet hiervan en ook van je verhalen,kijk erg naar je uit om alle verhalen te horen , ook naar mijn prinsjes kijk ik uit net als jij lieverd vaar ze je mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien heb je in het ijs een "weg", daar waar andere schepen je voor vaarden.
    Moeten ze allemaal dezelfde kant uit?
    Dat is dan wel handig....
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen