zaterdag 30 maart 2013

Het ijs tegemoet

Afgelopen Donderdagmorgen aangekomen in Swinoujcie en die zelfde avond weer vertrokken.
Het was een bliksembezoek.
Maar in die uurtjes is wel 4400 ton gelost.

En een bemanningswissel. Ik heb weer een verse uitgeruste 1ste stuurman aan boord. Deze stuurman is bekend met het schip want hij heeft er vaker op gevaren. Verder komt hij heel fanatiek over.

Maar goed. Op het moment onderweg naar Vyborg.

De vrijdag nog even last gehad van de straffe oostewind. Winderig, golvend, frisjes en sneeuwachtig.
Later klaarde het wat op en is de wind wat meer gaan liggen.

Als ik de situatie zo bekijk op de ijskaarten ligt de hele Finse Golf nog aardig vol met ijs.
Ik zal mijn weg wel vinden. Alleen hebben mijn stuurlieden niet zoveel ervaring met ijsnavigatie dus voor mij staat er een lange zaterdag/zondag te wachten.

Daarover later meer.

1 opmerking:

  1. Goed om te weten dat er verse mannen kunnen zijn ;-)
    Nou ja, wordt het te warm dan is er dus altijd ijs....
    Wees voorzichtig !

    BeantwoordenVerwijderen