vrijdag 15 februari 2013

St Malo (dag 1)

Vanmorgen vroeg waren we bij de loods.
In een donkere ochtend voerde wij richting de sluis.
Volgens de informatie van de loods zou het een krappe spannende doorvaart worden van de sluis en naar de ligplaats. En dat was het ook.
Wij zijn 108 meter lan en 16 meter breed.
De sluis was 20 meter breed en 150 meter lang.
Na de sluis had ik maar 130 meter om een scherpe bocht te maken van 90 graden over bakboord Kort daarop zou er nog een draai van 90 graden komen. Die leide naar een hele smalle doorvaart naar het basin waar wij moesten zijn. Het was de oude sluis van St Malo. Wel waren de deuren er uit gehaald. Dit kanaaltje was maar 18 meter breed. Dus ik had maar een speling van 1 meter aan beide kanten. Toen weer een draai van 90 graden over stuurboord op 120 meter. En toen was het nog maar 200 meter naar de ligplaats. Dit alles in een 1 uur en 10 minuten voor elkaar gekregen. Om 08:50 lagen we netjes langszij.

Er was dus van af de sluis tot de ligplaats een hoop concentratie vereist. Alles is soepel gegaan en im ben er zonder kleerscheuren van af gekomen.
Het is voor mij zo: Hoe moeilijker een manouvre hoe mooier ik het vind. Hier naar binnen lopen was weer zo'n mooie ervaring.

De luiken werden geopend en er werd begonnen met lossen. Eerst werd ons gezegd dat ze rond 17:00 gereed zouden zijn.

Intussen was de zon ook opgekomen en het mooie st Malo liet zich van de zonnige kant zien. (zie foto)

Dat van 17:00 gereed zijn werd later van teruggekomen. En er werd besproken, omdat we geen haast hebben, dat ze tot 18:00 zouden werken en maandag pas weer verder gaan.

Wat een straf.... Hier een heel weekend in st Malo.
Niet dus. Want wat een mooie stad is dit. Ik ben na de lunch even de wal op geweest met mijn camera en mooie plaatjes geschoten.
Zoveel te zien hier. Zo mooi en soms echt het idee dat je weer in de middeleeuwen waant.

Morgen meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten