zaterdag 26 januari 2013

Een gezellig avondje

Op de dag zelf heb ik me even gestort op de papier winkel die de laatste dagen tijdens het ijsworstelen is blijven liggen. Zo'n dagje aan de houtzagerij is wel goed besteed.

Om 17:00 zijn ze begonnen om het eerste gedeelte van onze lading te laden. Tot dat de "Lady Irina" aankomt. Die gaan ze dan eerst vol laden. Onze volledige lading is pas op de 29ste gereed.

Na dat ze begonnen waren ben ik met mijn stuurman de wal op gegaan naar een cafe-restaurant. Bij de poort van de houtzagerij, een ijzige wandeling van 20 minuten van schip naar de poort, stond onze chaufeur al te wachten.
We hebben eerst de vriendin van de stuurman opgehaalt en zijn daarna naar "The Fly" gegaan. Daar zaten de zus van de stuurman en een vriendin van haar op ons te wachten.
We werden bij binnekomst gelijk naar de tafel van de eigenaar begeleid . Waar de rest ook al zat.

In het cafe-restaurant zelf waren er verschillende feestjes aan de gang en er hing een gezellige uitgelaten sfeer.
Er was tussen de (lokale) live-muziek een DJ bezig om een goed sfeertje te maken
Verder ontbrak het mij aan niets. Was mijn biertje leeg dan kwam er een leuk serveerstertje aan met een nieuwe. Van de eigenaar, Maikel, moest ik van alles proberen uit zijn keuken. Dus het nodige voedsel werd geserveerd voor mij. Toen ik wel zo'n beetje vol zat kreeg ik nog taart en thee als toetje.

Met de vriendin van de zus van de stuurman een heel leuk gesprek gehad. Over alles en nog wat.

Omdat ze hier 3 uur vooruit leven op onze Hollandse klok was 23:00 voor mij 02:00 voor hun.
We hebben tot ziens gezegd en voor volgende week afgesproken om nog zo'n gezellig avondje te hebben met zijn allen.

De chaufeur heeft me weer netjes bij de poort afgezet en na de ijzige wandeling terug naar het schip was ik weer lekker in mijn warme hut.
Zo maar even lekker mijn mandje opzoeken en kijken wat de zondag mij te bieden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten