maandag 28 januari 2013

De week goed begonnen

Vanochtend eerst het normale scheepswerk gedaan.
De tweede stuurman afgemonsterd en uitgezwaaid.
Bezoek gehad van de kapitein van de Lady Irina.
Wat technische probleempjes opgelost.
Extra bunkers bestelt.

Na de middag koffie met de stuurman de wal op gegaan. Zijn vriendin was op tijd klaar met werken en we zijn even uit wezen eten.
We waren in een restaurantje die authentieke maaltijden serveerde. Eenmaal aangekomen daar had de vriendin een suprise voor mij.
Een souveniertje van Archangelsk.
De vogel van Archangelsk. Een mooi stukje houtsnijwerk. Ik was er een beetje sprakeloos van en vond het een super gebaar.
Het meisje spreekt geen woord engels maar begreep wat ze zei toen ze het gaf.

Ik nam met eten een gebakken kabeljouw met champions en kaas. Ik at mijn vingers er bijne mee op. Dat was heerlijk.

Na het eten ben ik nog uitgenodigd bij de stuurman thuis. Hij woont zelf een paar kilometer verderop. Daar nog even een lekkere lokale Vodka gedronken en Pilini gegeten.
Pilini is een klein gehaktballetje met een pasta deegje eromheen. En dat word gekookt.
Samen met wat zure room er overheen smaakt dat ook heel erg lekker.
Je komt hier niet weg zonder wat te eten dus.

Om 20:00 stond mijn chauffeur al klaar om mij naar de haven te brengen.
Morgen om 07:30 pikt hij mij weer op en ga ik met de stuurman, zijn vriendin en nog een paar andere naar een openlucht museum.
Daar is te zien hoe de mensen hier door de eeuwen hebben geleeft.
Daarover morgen meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten